Blog - podejście drugie

piątek, 27 maja 2011
Od kilkunastu godzin można zauważyć na blogu mały ruch i zmiany spowodowane podjęciem przeze mnie kilku decyzji. Co się zmieniło, co się jeszcze zmieni, a co zostało?







Motyw
W pewnym momencie straciłem chęć publikowania postów na tym blogu - blogu opartym na systemie Bloggera. Mój 'twór' wydał się mało oryginalny w porównaniu z innymi tego typu miejscami w sieci.
Postanowiłem, że napiszę swojego bloga od podstaw, mając w 100% kontrolę nad jego wyglądem i zachowaniem. Po dwóch miesiącach stwierdziłem, że nie warto tracić czasu na pisanie czegoś, co już tak naprawdę istnieje. Czas, który posiadam, jest na tyle cenny, że warto byłoby wykorzystać go w lepszy sposób. Tym bardziej, że pomimo braku nowych postów, liczba odwiedzin bloga nie spadała, a wręcz przeciwnie, delikatnie rosła. Blogger daje doskonałe pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Ponadto zapewniony mam darmowy hosting i przetestowany system. Co więcej, zachęca mnie nadchodzącymi zmianami.

Zmiany
W związku z powyższym zdecydowałem się na kilka znaczących zmian, by ukierunkować rozwój tego miejsca na blog w pełni profesjonalny:
- Zmieniłem system etykiet na kategorie, co zwiększa przejrzystość i układ tematyczny bloga,
- Jak widać dodane zostały tak zwane 'strony', co również pozwala między innymi dowiedzieć się czegoś więcej o twórcy tego bloga,
- Jeśli chodzi o treść, ukierunkuję się bardziej na programowanie, zamieszczając więcej kodu, nie poprzestając jednak na tematach pobocznych, których na dzień dzisiejszy jest więcej,
- Zmieniony został szablon bloga, lekko przeze mnie zmodyfikowany, mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu
- Postanowiłem publikować pod innym szyldem, a dokładniej podpisująć się imieniem i nazwiskiem, w dalszym ciągu zachowując swój internetowy nick
- W przyszłości zamierzam podpiąć blog pod własną domenę
- Usunąłem 2 mało przydatne wpisy

Mam nadzieję, że zmiany na blogu przypadną Wam do gustu, ułatwią odnajdywanie potrzebnych informacji, a także zachęcą do odwiedzin kolejnych czytelników.

0 komentarze:

Prześlij komentarz