Zamiana znaków końca linii (Enterów) na spacje

sobota, 1 stycznia 2011
Zdarza się czasami, że potrzebujemy informacji na jakiś obszerny temat. Znajdujemy odpowiedni tekst w sieci, lecz liczy on 90 stron i jest napisany wierszem w taki sposób, że wstawiony jest znak końca linii co każde 3 wyrazy. Tekst ten chcemy wydrukować, by wygodniej było nam się go uczyć i tu pojawia się problem.


Screen 1: Zamiana znaków nowej linii na spacje.
Chcielibyśmy zamienić wszystkie znaki końca linii w tekście na spacje, by zmniejszyć jego objętość z 90 do 30 stron. W tym wypadku przydaje się podstawowa znajomość wyrażeń regularnych. Oto lista kroków, która doprowadzi nas do porządanego rezultatu (dla OpenOffice):

1. Wybieramy na górnym menu Edycja > Znajdź i zamień (lub po prostu naciskamy kombinację CTRL+F)
2. W polu szukaj wpisujemy $
3. W polu zamień na wpisujemy spację
4. Klikamy w "Więcej opcji"
5. Włączamy "wyrażenia regularne" zaznaczając przypisane pole
6. Klikamy w "zamień wszystko"

Gotowe!

11 komentarze:

SiMet pisze...

A \n jako wyrazenie regularne nie zadziala?
Wydaje mi sie ze powinno

Unknown pisze...

Przed chwilą sprawdziłem to, o czym wspomniałeś i sytuacja wygląda bardzo zabawnie :D
Jeśli w pole SZUKAJ podamy \n a w pole ZAMIEŃ NA damy spację, to nie znajduje podanego ciągu. Jeśli jednak zrobimy to odwrotnie czyli w pole SZUKAJ damy spację, a w pole ZAMIEŃ NA \n to wszystko znajduje i podmienia ;)

Anonimowy pisze...

A u mnie ten myk z $ nie działa - nie znajduje :S i szukam po sieci co jest nie tak, kurcze open office nie potrafi zrobić tak banalnej zamiany aż się wierzyć nie chce
Zrobiłem to notepadem++ ...masakra ,OO mnie rozwalił po prostu.
Tobiasz, pole szukaj inaczej rozpoznaje \n -> pomoc ->wyrażenia regularne. Nie wiem dlaczego tak jest, moim skromnym zdaniem OpenOffice to zaczyna być coraz większa żenada.
PS: fajny blog -
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

W kwestii uzupełnienia:
notepad++ zaakceptował mi w polu szukaj znacznik "\r" którego OO nie rozpoznaje (a powinien!)
,ot i cała magia.

Używam.....tzn. używałem - OpenOffice 3.3

Unknown pisze...

Witaj Anonimowy,
przed chwilą sprawdziłem myk z $ i zamienia tak, jak opisałem ;) mój OO to wersja 3.2. Ponadto wyczytałem w pomocy dla hasła "wyrażenia regularne", że wpisując \n w pole "wyszukaj", OO znajdzie znaki nowego wiersza czyli kombinację klawiszy SHIFT+ENTER(cyt. "Oznacza podział wiersza wstawiony kombinacją klawiszy Shift+Enter.") i po sprawdzeniu, czy rzeczywiście tak jest - piszą prawdę. $ natomiast oznacza poszukiwanie frazy tylko, gdy znajduje się na końcu akapitu i w opisywanej przeze mnie wersji OO to działa. Dziwne i lekko śmieszne jednocześnie :D dodam, że sprawdzałem to pod Ubuntu 10.10, ale cieszę się, że udało Ci się poradzić z problemem i dzięki wielkie za komentarze!
Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Najwyraźniej moje znaczniki końca linii to nie było SHIFT-ENTER tylko coś innego (linuxowe \r)
i tego nie potrafił znaleźć jako \n ani jako $.
Jak znaleźć ów \r przy pomocy OO pod windowsem? ;]

Anonimowy pisze...

Pod MS office ten znacznik bodajże się nazywa Twardy podział wiersza i tam można go normalnie wstawić do pola szukaj przy pomocy symbolu, tutaj być może jeszcze da się użyć kodu hex x0D bodajże no kurcze ale mało kto zna z czaszki kody ascii.
Przepraszam że wylewam Ci na bloga moją frustrację. ;)
Dzięki i jeszcze raz pozdrawiam.
Maciej

Anonimowy pisze...

działa - rewelacja - dziękuję

dzikiebialko pisze...

Bardzo przydatna dla mnie rada. Dziękuję!!!

chłopak pisze...

z $ działa idealnie

Aztekium Bot pisze...

Polecam stronkę http://Aztekium.pl/texter
Wystarczy wykonać tam tylko zamień z "\n" na " " lub odwrotnie i gotowe.

Prześlij komentarz